Hero
Lentomatka

Matkatavarat

Mitä teen, kun laukkuni ei tullut perille?

 Kadonneesta, viivästyneestä tai vahingoittuneesta matkatavarasta tulee heti lentokentällä tehdä vahinkoilmoitus eli PIR (Property Irregularity Report).  Otathan lentoasemalla yhteyttä lentoyhtiön edustajaan tai maahuolintayhtiöön. Varmistathan, että saat mukaasi alkuperäisversion PIR-raportista sekä matkatavarakuittisi. Nämä ovat välttämättömiä, jotta lentoyhtiö voi ottaa mahdollisen korvausvaatimuksesi käsittelyyn. 

Jos matkustit TUI fly -lentoyhtiön lennolla, voit nähdä käsittelyn tilan, seurata myöhästyneitä matkatavaroitasi ja tarvittaessa muuttaa yhteystietojasi verkossa. Kirjaudu yhteistyökumppanimme SITA Worldtracerin sivustolle ja täytä PIR-raportista löytyvä viitenumero. 

Jos laukkusi ei saapunut lomakohteeseen, voit myös kääntyä oppaidemme puoleen. He neuvovat sinua korvausasioissa. Laukku pyritään aina toimittamaan perille mahdollisimman nopeasti. 

Jotkut matkavakuutukset korvaavat viivästyneestä, kadonneesta tai vahingoittuneesta matkatavarasta aiheutuneita kuluja. Otathan yhteyttä omaan vakuutusyhtiöösi lisätietojen saamiseksi. 

Lue lisää myöhästyneistä ja vahingoittuneista matkatavaroista.

Lisää kysymyksiä aiheesta Matkatavarat

  • Miten lääkkeet ja lääkinnälliset apuvälineet kuljetetaan? Lue lisää
  • Miten paljon voin ottaa lennolle matkatavaraa? Lue lisää
  • Miten saan lennolle lisää matkatavarakiloja? Miten erikoismatkatavara varataan? Lue lisää
  • Saako käsimatkatavaroihin pakata dronen? Lue lisää
  • Saanko ottaa BedBox -matkalaukun tai vastaavan lennolle? Lue lisää
  • Sisältyvätkö matkatavarat matkan hintaan? Lue lisää
  • Voinko ottaa golfvarusteet matkalle mukaan? Lue lisää

Etkö löytänyt vastausta?

Autamme mielellämme. Halusitpa sitten varata matkan, kysyä jotain ennen matkaasi, matkan aikana tai sen jälkeen, voit olla meihin yhteydessä.

Ota yhteyttä