COVID CARE

Lisää turvaa Covid-19 varalle

TUIn mukana matkustat nyt vieläkin turvallisemmin. Yleisten matkapakettiehtojen ja TUIn lisäturvan lisäksi otamme nyt käyttöön ainutlaatuisen COVID CARE -palvelun ilman lisämaksua asiakkaille. Haluamme, että voit varata matkan ja lähteä lomalle mahdollisimman turvallisesti.

Alla mainitut palvelut kuuluvat nyt automaattisesti jokaiseen lomalennolla toteutettavaan matkapakettiin, jonka lähtöpäivä on viimeistään 31.12.2020, riippumatta siitä milloin matka on varattu.

• Jos sinulla todetaan koronatartunta matkakohteessa, sinulla on oikeus lääkärintutkimukseen ja apuun. TUI vastaa koronatestistä aiheutuneista kuluista ja lennättää sinut takaisin Suomeen tilanteen niin vaatiessa.

• Jos sinut määrätään karanteeniin matkakohteessa, TUI vastaa kuluista, jotka aiheutuvat pidemmästä majoituksen tarpeesta ja paluumatkan muutoksista.

• Muilta osin varauksiin sovelletaan yleisiä matkaehtoja. On tärkeää, että sinulla on voimassaoleva matkavakuutus. Laajan matkavakuutuksen voit hankkia esimerkiksi Allianzilta. Lisätietoja saat tarvittaessa tästä »

• COVID CARE -palvelun ja TUIn lisäturvan lisäksi, olemme ottaneet käyttöön useita uusia turvallisuuteen liittyviä toimenpiteitä lennoillamme ja hotelleissamme. Voit lukea niistä lisää täällä »

Tutustu COVID CARE -palvelun suomenkieliseen tiivistelmään (Lomatakuu-vakuutus) »

COVID CARE -ehdot suomeksi »

COVID CARE -ehdot englanniksi »

Tutustu myös kattavaan TUIn lisäturvaan, jonka tarjoamme lomalennoilla toteutettaviin matkapaketteihin. Jos sinulla esimerkiksi todetaan koronatartunta ennen matkalle lähtöä, voit maksuttoman TUIn muutos- ja peruutusturvan nojalla muuttaa matkavaraustasi tai peruuttaa sen kokonaan maksamalla vain hallinnollisen toimitusmaksun toimittamalla meille lääkärintodistuksen.
Lue lisää TUIn lisäturvasta »

Usein kysytyt kysymykset

  • Vakuutusturvan alkaminen ja kesto?

    Vakuutusturva astuu voimaan loman varauksesta tai sen muutoksesta matkanjärjestäjän TUI tai TUI AG:n kanssa, sekä vastaavan kuljetus- ja majoitussopimuksen tekemisestä.

    Vakuutusturva päättyy matkavarauksen peruuttamiseen tai TUIn ja asiakkaan välisen kuljetus- ja majoitussopimuksen päättymispäivään. Vakuutusturva päättyy matkan päätyttyä, tai viimeistään 90 päivän kuluttua matkan alkamisesta. Paluumatkan on tapahduttava ennen 31.3.2021 julkaistun matka-aikataulun mukaisesti.

  • Kuinka paljon COVID CARE maksaa? Onko lomani hinta nyt kalliimpi?

    COVID CARE on maksuton eikä aiheuta lisäkuluja lomaasi. Tarjoamme tämän palvelun, jotta saisit lisäturvaa lomallesi. On tärkeää, että sinulla on myös voimassa oleva matkavakuutus, sillä COVID CARE täydentää matkavakuutustasi.

  • Mitä COVID CARE -palveluun sisältyy?

    • Oikeus koronatestiin matkakohteessa, jos sinulla epäillään koronatartuntaa
    • Oikeus lääkärintutkimukseen matkakohteessa, jos sinulla todetaan koronatartunta lomasi aikana
    • Jos sinut määrätään karanteeniin, vakuutus vastaa kuluista, jotka aiheutuvat pidemmästä majoituksen tarpeesta ja paluumatkan muutoksista
    • Käytössäsi on ympärivuorokautinen päivystysnumero ja oma sovellus
    • Palvelu on voimassa ainoastaan lomalennoilla toteutettavassa matkapaketissa, jonka lähtöpäivä on ajalla 11.7.–31.12.2020

    Katso yhteenveto palvelusta ja sen sisällöstä etuineen ja rajoituksineen täältä.

  • Mitkä ovat palvelun ehdot?

    Voit tutustua ehtoihin täältä.

  • Tarvitsenko lisäksi matkavakuutuksen?

    Kyllä, on tärkeää, että sinulla on voimassa oleva matkavakuutus. COVID CARE on lisäpalvelu ja koskee vain korontatartuntoja. Jos sinulla todetaan koronatartunta lomakohteessa, palvelu kattaa tartunnasta aiheutuneet kulut, kuten testauksen ja lääkärintutkimuksen. Palvelu kattaa lisäksi mahdolliset kulut, jotka aiheutuvat pidemmästä majoituksen tarpeesta ja paluumatkan muutoksista. Palvelu ei kata muita kuluja eikä sitä voida soveltaa muihin sairauksiin.

  • Mitä rajoituksia COVID CARE -palvelussa on?

    Palvelussa on joitain rajoituksia. Katso yhteenveto palvelusta ja sen sisällöstä etuineen ja rajoituksineen täältä.

  • Jos sairastun, voiko perheeni jäädä luokseni?

    COVID CARE on voimassa kaikille TUIn asiakkaille. Jos sairastut, ja sinut määrätään karanteeniin, COVID CARE mahdollistaa tarvittavan pidennetyn oleskelun enimmäismäärään asti perheenjäsenille, jotka varaavat ja aloittavat matkan yhdessä vakuutetun kanssa. Hotellin henkilökunta auttaa sinua tarvittaessa yksityiskohdissa ja lomakohdettasi koskevissa menettelytavoissa.

    Katso yhteenveto palvelusta ja sen sisällöstä etuineen ja rajoituksineen täältä.

  • Jos sairastun, jäänkö omaehtoisesti eristyksiin hotellilleni?

    Jos sinulla todetaan koronatartunta lomallasi, tulee sinun noudattaa määriteltyjä menettelytapoja hotellilla ja lomakohteessasi. Tavat voivat vaihdella hotellikohtaisesti, mutta hotellin henkilökunta avustaa sinua, ja sinulla on käytössäsi ympärivuorokautinen päivystysnumero ja sovellus.

  • Entä jos joudun sairaalaan? Kattaako palvelu kaikki kuluni?

    Katso yhteenveto palvelusta ja sen sisällöstä etuineen ja rajoituksineen täältä.

  • Olen varannut matkan ensi vuodelle, kuuluuko palvelu lomaani?

    COVID CARE -palvelu on voimassa lomalennoilla toteutettavassa matkapaketissa, jonka lähtöpäivä on viimeistään 31.12.2020, riippumatta siitä milloin matka on varattu. Seuraamme tilannetta tarkasti ja asetamme turvallisuutesi ja hyvinvointisi aina etusijalle.