Hyvä tietää - Matkat Tansaniaan/Sansibariin
Ulkoministeriön ajankohtaisen matkustusvaroituksen vuoksi Tansaniaan (mukaan lukien Sansibar), olemme koonneet tähän yleisiä kysymyksiä ja vastauksia auttaaksemme asiakkaitamme.
Miksi TUI on perunut matkat Tansaniaan/Sansibariin?
31. lokakuuta kaikki Pohjoismaiden ulkoministeriöt julkaisivat suosituksen välttää tarpeettomia matkoja Tansaniaan. Tämän seurauksena TUI Nordic on päättänyt perua kaikki lähdöt 13. marraskuuta asti. Seuraamme tilannetta tarkasti ja toimimme viranomaisten suositusten mukaisesti.
Mitä tapahtuu varaukselleni?
- Jos matkasi lähtöpäivä on 13. marraskuuta tai aiemmin, TUI peruu varauksesi automaattisesti. Sinun ei tarvitse tehdä mitään.
- Matkojen, joiden lähtöpäivä on 13. marraskuuta jälkeen, päätös tehdään viikon 46 alussa. Otamme sinuun yhteyttä, jos matkaasi tulee muutoksia.
Voinko itse perua matkani?
Kyllä. Jos sinulla on matka Tansaniaan/Sansibariin ja lähtöpäivä on 13. marraskuuta tai aiemmin, sinulla on oikeus perua matkasi itse ja saada täysi hyvitys, koska voimassa on UM:n matkustusvaroitus.
Ota yhteyttä TUIn asiakaspalveluun peruuttaaksesi matkasi ja saadaksesi apua uuden matkan varaamisessa, jos näin haluat.
Entä jos olen jo Sansibarilla?
- Paluulentosi tapahtuu alkuperäisen matkasuunnitelman mukaisesti.
- Voimassa ei ole suositusta palata kotiin aikaisemmin.
- Paikalliset retkemme toteutetaan normaalisti.
- Tilanne Sansibarilla on rauhallinen, mutta mobiiliverkko on tilapäisesti poissa käytöstä, mikä voi vaikuttaa kuljetustiedotukseen. Paikallinen tiimimme on tilanteen tasalla ja on valmiina auttamaan sinua.
Saanko rahani takaisin, jos matkani perutaan?
Kyllä. Jos TUI peruu matkasi UM:n matkustusvaroituksen vuoksi, saat täyden hyvityksen. Otamme sinuun yhteyttä, jos tämä koskee sinua.
Minulla on matka myöhemmin – mitä koskee minua?
Jos matkasi on yli 14 päivän päässä, tällä hetkellä sovelletaan normaaleja muutos- ja peruutusehtoja. Seuraamme tilannetta tarkasti ja päivitämme päätöksiä jatkuvasti. Seuraava päätös 13. marraskuun jälkeisistä matkoista tehdään viikon 46 alussa. Jos UM:n matkustusvaroitus jatkuu tai pitenee, lisää matkoja voidaan perua. Otamme sinuun yhteyttä suoraan, jos tilanne vaikuttaa matkaasi.
Lisää kysymyksiä aiheesta Ajankohtaista
-
Kuinka aikaisin minun tulee saapua lentokentälle?
Lue lisää -
Kuinka kauan rahanpalautuksessa kestää?
Lue lisää -
Miten maailmalla vallitsevat konfliktit vaikuttavat matkaani?
Lue lisää -
Miten toimin, jos matkaani tulee muutoksia?
Lue lisää -
Mitä tapahtuu jos matkani perutaan?
Lue lisää -
Mitä tapahtuu jos sairastun ennen matkaa tai matkan aikana?
Lue lisää -
Vaikuttaako polttoaineen hinnannousu matkaani?
Lue lisää -
Voinko varata istumapaikat Jettimen lennolle?
Lue lisää
Etkö löytänyt vastausta?
Autamme mielellämme. Halusitpa sitten varata matkan, kysyä jotain ennen matkaasi, matkan aikana tai sen jälkeen, voit olla meihin yhteydessä.