Lomapalvelu

Opaspalvelumme

Opaspalvelumme vaihtelee eri lomakohteiden ja hotellien välillä. Lisätietoa opaspalvelusta juuri sinun hotellillasi löydät hotelliesittelystä. Jos tapaat oppaan mieluiten kasvotusten, suosittelemme varaamaan jonkin TUI Family Life tai Blue Star –hotelleistamme, joissa oppaat ovat eniten paikan päällä. Opastiimeissämme on sekä pohjoismaalaista että kansainvälistä henkilökuntaa.

Vaikka opas ei kävisi hotellillasi paikan päällä, tavoitat oppaamme kuitenkin helposti sovelluksen ja Minun lomani -sivun kautta sekä tekstiviestillä ja puhelimitse – miten ja milloin vain sinulle parhaiten sopii!

Huomioithan, että pelkät lennot varanneet matkustajat eivät ole oikeutettuja opaspalveluihin.

Näin helposti tavoittaa oppaat

Jo ennen matkaa sovelluksessa tai Minun lomani -sivulla

Helpoiten tavoitat oppaamme TUI-sovelluksen kautta. Pääset lataamaan sovelluksen älypuhelimeesi maksutta sovelluskaupastasi. Kun lomaan on 2 viikkoa, Kysy oppailta –osio aktivoituu sovelluksessa sekä varauksesi Minun lomani –sivulla. Tämän jälkeen voit lähettää oppaille viestiä, jos jokin lomakohteessa mietityttää tai kaipaat vinkkejä. Sää, ostokset, rannat, ravintolavinkit, nähtävyydet tai tietoa retkistä – kaikki kysymykset ovat tervetulleita! Oppaat vastaavat vuorokauden sisällä.

Loman aikana sovelluksessa, tekstiviestillä ja Minun lomani -sivulla

Oppaat antavat vinkkejä ja auttavat ympäri vuorokauden jokaisena päivänä viikossa. Useimmiten saat vastauksen 30 minuutin kuluessa kysymyksiin, jotka voit lähettää TUI-sovelluksen, tekstiviestin tai Minun lomani -sivun kautta. Jos haluat soittaa, saat puhelinnumeron saavuttaessa kohteeseen.

Sähköinen kohdeopas etukäteen netistä

Voit tutustua kohdeoppaaseen jo kotona ja aloittaa näin lomalle valmistautumisen etukäteen. Pdf-muotoinen kohdeopas on ladattavissa TUI-sovelluksesta sekä Minun lomani -sivulta. Oppaasta löydät vinkkejä paikallisesta ruokakulttuurista, ravintoloista, ostosmahdollisuuksista sekä lomakohteesi nähtävyyksistä. Lataa opas suoraan älypuhelimeesi tai tabletillesi, niin voit lukea opasta lomallakin ilman nettimaksua. Jos tahdot kohde-esitteen paperiversiona matkalle mukaan, tulosta se itse ennen matkalle lähtöä.

Saapuminen lomakohteeseen

Jos matkustat lomalennolla, sinua ovat vastassa suomen- tai englanninkieliset TUI-konsernin oppaat. Jos matkustat reittilennolla, opas ei ole vastassa, mutta jos olet varannut meiltä yksityiskuljetuksen, sinua vastassa on kuljettaja. Jos varasit meiltä bussikuljetuksen, opas ei ole mukana bussimatkalla ja linja-autossa voi olla mukana myös sisaryritystemme asiakkaita muista maista.

Tärkeää tietoa loman aikana

Oppaamme lähettävät tärkeää tietoa loman aikana tekstiviestillä sekä TUI-sovelluksessa. Näin ilmoitamme mm. tervetulotilaisuuden ajankohdan, retkivinkkejä sekä noutoajan kotimatkalle.

Tervetulotilaisuus

Tervetulotilaisuus järjestetään joissakin lomakohteissamme, tiedot saat tekstiviestillä ja TUI-sovelluksessa loman alussa. TUI Family Life –hotelleissa järjestämme kiertokävelyn hotellialueella, jotta tapaat oppaat ja tiedät, mistä mitäkin palveluita löytyy.

Retket

Retkivalikoimamme on esitelty lomakohteesi ja hotellisi yhteydessä, Retket-välilehdellä. Voit paitsi tutustua retkivalikoimaan, myös varata retkiä jo etukäteen useimmissa kohteissamme. Retket tulevat varattaviksi noin 60 päivää ennen matkaa. Jos varaat retken jo ennen lomaa, muista myös tulostaa retkilippu mukaan matkalle!

Jos retkelle ei ilmoittaudu tarpeeksi osallistujia, retki voi peruuntua. Palautamme tällöin retken hinnan. Retkiohjelmaan ja hintoihin voi tulla muutoksia.

Kotiinlähtö

Jos olet varannut meidän kautta lentokenttäkuljetuksen, saat tekstiviestillä ja sovelluksessa tiedon mistä ja milloin bussi/taksi noutaa lentokentälle. Tunnistat oikean bussin TUIn hymymerkistä, joka on bussin etuikkunassa.

Risteilymatkustajat

Risteilyalusten henkilökunta auttaa sinua ensisijaisesti kaikissa mahdollisissa kysymyksissä – esimerkiksi hyttien varustukseen, aluksen aktiviteetteihin, ruoka- ja juomapalveluihin sekä retkiin liittyvissä asioissa. Jos sinulla on mielessäsi jokin kysymys risteilyalukseen liittyen, etkä löydä vastausta kotisivuiltamme osoitteessa tui.fi, suosittelemme tarkistamaan risteilyvarustamon omat kotisivut.

TUI Service Center on tavoitettavissasi koko lomasi ajan ja auttaa sinua muissa käytännön kysymyksissä ja yllättävissä tilanteissa, kuten lennon myöhästymisissä.

Voit lähettää kysymyksiä palvelukeskukseemme Minun lomani -sivujen kautta jo 2 viikkoa ennen lomasi alkua. Noin vuorokautta ennen lomasi alkua saat lisäksi tekstiviestitse puhelinnumeron, josta tavoitat meidät vuorokauden ympäri kaikkina viikonpäivinä. Ennen lomasi alkua vastaamme viesteihin 24 tunnin sisällä, ja kohteeseen saavuttuasi useimmiten 30 minuutin sisällä.

Huomioithan:

  • Emme peri palvelun käytöstä maksua, mutta huomioi, että kotimaan puhelinoperaattori veloittaa matkapuhelimen käytöstä hinnoitteluperusteidensa mukaisesti.
  • Opaspalvelumme on vain valmismatka-asiakkaidemme käytössä.
  • Tekstiviestipalvelu toimii vain siitä numerosta, jonka olet ilmoittanut varaukselle