Lento

Vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.

Muut kysymykset

Miten saan tiedon lentoaikataulun muutoksesta?

Lähetämme asiakkaillemme tekstiviestin, jos lennon aikatauluun tulee viime hetkellä suurempia muutoksia. Tekstiviesti lähetetään varauksella olevaan puhelinnumeroon. Tämän vuoksi on tärkeää, että tarkistat varaukselle kirjatun numeron ja soitat asiakaspalveluumme, jos haluat muuttaa sitä.

Löydät päivitetyt lentoaikataulut myös Finavian verkkosivuilta.

Mitä eroa on lomalennolla ja reittilennolla?

Matkapaketti lomalennoilla

Kun matkustat lomalennoilla, sovelletaan matkaan avointa ostoa ja matkapakettiehdot ovat turvanasi. Lento on yleensä suora ja voit varata TUIn kautta matkallesi lentokenttäkuljetukset bussilla tai yksityiskuljetuksella. Käsimatkatavarat sisältyvät aina hintaan lentoyhtiön painorajoitusten mukaisesti. Lentokoneen ruumassa kuljetettavista matkatavaroista veloitetaan erillinen maksu, jos varauksen yhteydessä ei muuta mainita. Näet lentoasi koskevat säännöt varausta tehdessäsi.

TUIn henkilökunta on yleensä vastassa lentokentällä ja tavoitat TUIn oppaat koko lomasi ajan puhelimitse, tekstiviestitse ja TUI-sovelluksen kautta. 

Matkapaketti reittilennoilla

Matkapakettiehdot ovat turvanasi myös jos matkustat reittilennoilla. Huomioithan kuitenkin, että reittilennoilla toteutettaviin matkoihin sovelletaan tiukempia maksu- ja peruutusehtoja eikä avointa ostoa ole. Lipun hintaan sisältyvät sekä käsimatkatavarat että ruumassa kuljetettavat matkatavarat. Hintaan sisältyvät matkatavarat mainitaan varauksen teon yhteydessä. Huomioithan, että matkatavara- ja peruutussäännöt vaihtelevat lentoyhtiökohtaisesti. 

Matkan hintaan ei sisälly lentokenttäkuljetusta, ellei varauksen yhteydessä muuta mainita. Valituissa kohteissa voit varata TUIlta yksityisen lentokenttäkuljetuksen tai bussikuljetuksen. TUIn oppaat tavoitat koko lomasi ajan puhelimitse, tekstiviestitse ja TUI-sovelluksen kautta. Lisätietoja reittilennolla matkustamisesta löydät täältä.

Voinko ostaa TUIlta liput kotimaan liittymälennolle?

Emme myy erillisiä kotimaan liittymälentoja. Mikäli ostat itse erillisen jatkolennon, suosittelemme varaamaan muutoskelpoisen lipun sekä vähintään 3-4 tuntia vaihtoaikaa.

Tiesithän, että TUIlla voit matkustaa suoraan monilta maakuntakentiltä? Lue lisää maakuntalähdöistä täällä.  

Voinko ottaa lemmikkini mukaan lennolle?

Voit ottaa koiran tai kissan mukaan useimpien käyttämiemme lentoyhtiöiden lennoille. Lemmikeille on ruumassa oma erillinen tila. Opaskoiria lukuun ottamatta lemmikkejä ei yleensä saa ottaa matkustamoon. Jokaisella lennolla on rajoitettu määrä kissa- ja koirapaikkoja, joten lemmikkipaikka tulee aina varata etukäteen. 

Huom! Lemmikin voi ottaa mukaan lennolle vain, jos olet varannut TUIlta pelkät lennot. Hotellimme ja lentokenttäbussimme eivät ota vastaan lemmikkejä. 

Lemmikkipaikat varataan suoraan lentoyhtiöltä. Kun varaat lemmikillesi paikkaa, lentoyhtiöt kysyvät sinulta kuljetuslaatikon mitat (pituus, syvyys, korkeus) sekä kuljetuslaatikon ja lemmikin yhteispainon.

Asiakkaan vastuulla on se, että laatikko on lentoyhtiöiden hyväksymä ja että hänellä on kaikki tarvittavat todistukset matkalla mukana.

Aiheet

Valitse alla olevista aiheista löytääksesi vastauksen kysymykseesi.

Etkö löytänyt vastausta?

Autamme mielellämme. Halusitpa sitten varata matkan, kysyä jotain ennen matkaasi, matkan aikana tai sen jälkeen, voit olla meihin yhteydessä.

Ota yhteyttä