Mitä teen, kun laukkuni ei tullut perille tai se on vahingoittunut?
Kadonneesta, viivästyneestä tai vahingoittuneesta matkatavarasta tulee heti lentokentällä tehdä vahinkoilmoitus eli PIR (Property Irregularity Report). Otathan lentoasemalla yhteyttä lentoyhtiön edustajaan tai maahuolintayhtiöön. Varmistathan, että saat mukaasi alkuperäisversion PIR-raportista sekä matkatavarakuittisi. Nämä ovat välttämättömiä, jotta lentoyhtiö voi ottaa mahdollisen korvausvaatimuksesi käsittelyyn. On tärkeää, että teet PIR-raportin ennen kuin poistut lentokentältä.
Jos laukkusi ei saapunut lomakohteeseen, voit myös kääntyä oppaidemme puoleen. He neuvovat sinua korvausasioissa. Laukku pyritään aina toimittamaan perille mahdollisimman nopeasti.
Jotkut matkavakuutukset korvaavat viivästyneestä, kadonneesta tai vahingoittuneesta matkatavarasta aiheutuneita kuluja. Otathan yhteyttä omaan vakuutusyhtiöösi lisätietojen saamiseksi.
TUI fly
Jos matkustit TUI fly -lentoyhtiön lennolla, voit tarkistaa käsittelyn tilan, seurata myöhästyneitä matkatavaroitasi ja tarvittaessa muuttaa yhteystietojasi verkossa. Kirjaudu yhteistyökumppanimme SITA Worldtracerin sivustolle ja syötä PIR-raportista löytyvä viitenumero. Tämän linkin kautta voit myös tehdä PIR-raportin kadonneesta matkatavarasta.
Mikäli laukkusi vahingoittui lentomatkan aikana, otathan yhteyttä lentoyhtiön edustajaan tai maahuolintayhtiöön saadaksesi ohjeistusta.
Riippumatta siitä, teetkö PIR-raportin verkossa vai henkilökunnan kautta paikan päällä, on tärkeää, että teet sen mieluiten ennen kuin poistut matkatavara-alueelta tai viimeistään 7 päivän sisällä saapumisesta.
Lue lisää myöhästyneistä ja vahingoittuneista matkatavaroista.
Lisää kysymyksiä aiheesta Palaute
- En ole tyytyväinen autonvuokraukseen, mitä teen Lue lisää
- En ole tyytyväinen matkaani, mitä teen? Lue lisää
- En ole tyytyväinen Mozion kautta varaamaani kuljetukseen, mitä teen? Lue lisää
- En ole tyytyväinen reklamaationi ratkaisuun, mitä voin tehdä? Lue lisää
- En ole tyytyväinen varaamaani retkeen, mitä teen? Lue lisää
- Lentoni myöhästyi, mitä vaihtoehtoja minulla on? Lue lisää
- Miten ilmoitan vahingosta Allianz -vakuutusyhtiöön? Lue lisää
- Miten voin antaa palautetta matkastani? Lue lisää
- Mitä teen jos tax free-tilaustani ei toimitettu tai tilaus on puutteellinen? Lue lisää
- Voinko nähdä reklamaationi tilan? Lue lisää
Etkö löytänyt vastausta?
Autamme mielellämme. Halusitpa sitten varata matkan, kysyä jotain ennen matkaasi, matkan aikana tai sen jälkeen, voit olla meihin yhteydessä.