Palaute

Vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.

Muut kysymykset

En ole tyytyväinen matkaani, mitä teen?

Teemme parhaamme, jotta lomasi sujuisi ongelmitta ja vastaisi odotuksiasi. On tärkeää, että kerrot jo lomasi aikana oppaillemme mahdollisista epäkohdista, koska useimmat virheet voidaan korjata paikan päällä. Jos et ole ilmoittanut virheestä oppaalle loman aikana, ei sinulla ole matkaehtojen mukaan oikeutta korvaukseen matkan jälkeen. Jos virhe on ollut sellainen, jota emme ole onnistuneet korjaamaan loman aikana ilmoituksestasi huolimatta, voit tehdä reklamaation matkan jälkeen.

Huomaa, että:

  • Kirjallinen reklamaatio matkasta tulee esittää kohtuullisen ajan sisällä siitä kun havaitsit virheen. 
  • Jos haluat tehdä reklamaation ennen matkaa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
  • Jos reklamaatiosi koskee lentomatkaa, vahingoittunutta tai kadonnutta matkatavaraa, voit tehdä reklamaation TUI fly- ja TUI Airways -lentoyhtiöille täyttämällä reklamaatiolomakkeen. Lomake avautuu painamalla sivun alalaidassa olevaa linkkiä. Muiden lentoyhtiöiden yhteystiedot löydä täältä ».
  • Jos reklamaatiosi koskee CarTrawlerin kautta vuokrattua autoa, löydät yhteystiedot reklamaatiota varten täältä ».
  • Jos asiasi koskee sairastumista, onnettomuutta tai varkautta matkan aikana, ota yhteyttä matkavakuutusyhtiöösi. Jos sinulla on Allianzin matkavakuutus kauttamme, löydät yhteystiedot korvaushakemuksen tekemiseen täältä ».
  • Laadunkehitysosastomme vastaa reklamaatioon, kun asian edellyttämät selvitykset on tehty. Tällä hetkellä käsittelyaikamme on enintään 6 viikkoa.

Lähetä lomaa koskeva reklamaatio täyttämällä reklamaatiolomake. Lomake avautuu painamalla alla olevaa linkkiä. Täytä lomake huolellisesti. Voit myös lisätä kuvan tai muun liitetiedoston lomakkeeseen.

Reklamaatiolomakkeeseen

Tärkeää tietoa

Matkanjärjestäjä noudattaa korvausasioissa Yleisiä matkapakettiehtoja ja Kuluttajariitalautakunnan suosituksia.

TUI Finland
Laadunkehitys
Konepajankuja 3
00510 Helsinki

En ole tyytyväinen reklamaationi ratkaisuun, mitä voin tehdä?

Jos matkapakettisopimusta/valmismatkasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Verkkokaupasta matkan ostaneen asiakkaan on mahdollista viedä asiansa myös Euroopan komission ODR-foorumiin. Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeen mukaan suomalaisen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi. ODR-foorumiin täytettävä yrityksen sähköpostiosoite on qualityaftertravel@tui.fi

Mistä saan todistuksen lennon viivästymisestä?

Toisinaan lento saattaa viivästyä, mikä voi aiheuttaa ylimääräisiä kuluja. Korvauksia kannattaa ensisijaisesti tiedustella omasta matkavakuutusyhtiöstä. Jos tarvitset todistuksen lennon viivästymisestä, ota yhteyttä kyseiseen lentoyhtiöön. Löydät eri lentoyhtiöiden yhteystiedot täältä.

Lue lisää lentojen myöhästymisistä, tiedotuksesta viivästymistilanteissa sekä mahdollisista korvauksista täällä. 

Miten ilmoitan vahingosta Allianz -vakuutusyhtiöön?

Vahinkoilmoitus tehdään vakuutusyhtiölle kotiinpaluun jälkeen. Muistathan säilyttää alkuperäiset kuitit, lääkärintodistukset ja poliisiraportit vahinkoilmoitusta varten. 

Löydät Allianzin yhteystiedot sekä ohjeet vahinkoilmoituksen tekoon vakuutusehdoista.   

Miten voin antaa palautetta matkastani?

Lähetämme matkavaraukselle ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen palautekyselyn viikon sisällä kotiinpaluusta. Palautekyselyssä voit arvioida, miten matkasi sujui ja antaa meille kommentteja ja parannusehdotuksia. 

Mikäli et ole vastaanottanut palautekyselyä, tarkistathan myös sähköpostisi mainos- ja roskapostikansiot. Kysely lähetetään automaattisesti eikä sen uudelleenlähettäminen ole mahdollista. Jos sinulla on palaute, johon haluat vastauksen, voit olla yhteydessä laadunkehitysosastoomme. 

Mitä teen jos tax free-tilaustani ei toimitettu tai tilaus on puutteellinen?

Mikäli et saanut lennolle etukäteen tilaamiasi tax free-tuotteita, tilauksesi on puutteellinen tai jokin tuote on viallinen, olethan jo lennon aikana yhteydessä matkustamohenkilökuntaan

Matkan jälkeen voit antaa palautetta tax free-tilauksestasi lentoyhtiön tax free-yhtiölle, jolta tuotteet on tilattu. 

Löydät yhteystiedot käyttämiemme lomalentoyhtiöiden tax free-myymälöihin täältä. Jos matkustit reittilennolla, olethan yhteydessä lentoyhtiöösi. 

Aiheet

Valitse alla olevista aiheista löytääksesi vastauksen kysymykseesi.

Etkö löytänyt vastausta?

Autamme mielellämme. Halusitpa sitten varata matkan, kysyä jotain ennen matkaasi, matkan aikana tai sen jälkeen, voit olla meihin yhteydessä.

Ota yhteyttä