Vakuutukset ja matkaehdot

Vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.

Muut kysymykset

Kuinka paljon matkan peruuttaminen maksaa?

 ​​​​Toisinaan elämässä sattuu odottamattomia asioita ja matkalle lähteminen ei aikaisemmista suunnitelmista huolimatta onnistu. Matkavarauksen peruuttaminen onnistuu olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Matkapaketti lomalennoilla 
Lisätietoja peruutuskuluista löydät palveluhinnastostamme kohdasta "Matkapaketit lomalennolla"

Lisäksi TUIn matkoissa on voimassa yhden vuorokauden avoin osto varausajankohdasta, jonka aikana matkan saa perua kuluitta. Tämä edellyttää sitä, että peruutushetkellä matkaan on aikaa vähintään 45 vuorokautta. Jos matkavarausta ei makseta yhden vuorokauden avoimen oston aikana, varaus peruuntuu automaattisesti. Avoin osto ei koske reittilennoilla toteutettavia matkapaketteja eikä asiakkaille erikseen räätälöityjä matkoja. 

Suosittelemme matkavarauksen yhteydessä varaamaan TUIn peruutus- ja muutosturvan. Tällöin ylivoimaisen esteen sattuessa matkan voi perua todistusta vastaan kuinka lähellä lähtöä tahansa ja peruutuskuluna peritään ainoastaan peruutus- ja muutosturvan hinta sekä lisäksi 20 euron toimitusmaksu per henkilö. Lisätietoja peruutus- ja muutosturvasta täällä

Matkapaketti reittilennoilla

Lisätietoja peruutuskuluista löydät palveluhinnastostamme kohdasta "Matkapaketit reittilennolla". 

Reittilennoilla toteutettavissa matkoissa peruutuskulut vaihtelevat lentoyhtiöittäin ja lipputyypeittäin. Peruutuksesta tai muutoksesta veloitetaan peruutuksen tai muutoksen ajankohdasta ja syystä riippumatta (lukuun ottamatta ehtojen kohdissa 5 ja 10 mainittuja syitä) peruutusmaksu, joka perustuu lentoyhtiön TUIlta veloittamaan peruutus- tai muutoskuluun ja hotellin mahdollisesti veloittamaan muutos- tai peruutuskuluun. Lisäksi se sisältää TUIn oman toimistokulun. Peruutusmaksu on aina vähintään varausmaksun/varausmaksujen suuruinen. Lipunkirjoituksen (eli yleensä TUIn loppumaksun eräpäivän) jälkeen reittilennon peruutuksesta lentoyhtiö veloittaa yleensä koko lentolipun hinnan.

Saat tiedon varauksesi tämänhetkisistä peruutuskuluista ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. 

Mikä TUIn muutos- ja peruutusturva on?

TUIn peruutus- ja muutosturva lomalennoilla

TUIn peruutus- ja muutosturva tarjoaa joustavuutta ja turvaa yllättävien muutosten varalle. Peruutus- ja muutosturvan etuihin kuuluvat mm. hintatakuu, mahdollisuus vaihtaa matkakohdetta tai hotellia sekä kuluton peruutusoikeus ylivoimaisen esteen sattuessa.

Löydät tarkemmat tiedot TUIn muutos- ja peruusturvan hinnasta ja sen eduista täältä. Tutustu peruutus- ja muutosturvan ehtoihin täällä. 

Allianz peruutusvakuutus reittilennoilla matkustaville

Reittilennoilla matkustaville tarjoamme Allianzin peruutusvakuutusta. Tutustu vakuutuksen etuihin ja ehtoihin täällä. 

Mistä löydän matkaehdot?

Matkustajan vastuulla on tutustua TUIn matkaehtoihin ennen matkaa. Löydät yleiset valmismatkaehdot sekä TUIn lisä- ja erityisehdot täältä. 

Miten hintatakuu toimii?

Jos olet varannut TUIn peruutus- ja muutosturvan, se sisältää hintatakuun.

Mikäli matkasi perushinta laskee (sama lähtöpäivä, kohde, hotelli ja huonetyyppi), saat varaamasi matkan alennettuun hintaan. Hintatakuu on voimassa, jos olet varannut lomalennolla toteutettavan lennon ja määritellyn hotellimajoituksen sisältävän matkapaketin, ja lähtöön on vähintään 60 päivää. Hintatakuu ei koske vain uusille varauksille myönnettäviä kampanja-alennuksia. Alennuksen tulee olla voimassa, kun otat meihin yhteyttä.

Hyödynnä hintatakuu ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. 

Miten lisään Allianzin matkavakuutuksen varaukselleni?

Voit lisätä vakuutuksen:

- Matkavarauksen yhteydessä netissä

myTUI -sivulla viimeistään 15 vrk ennen lähtöä

- Soittamalla TUIn asiakaspalveluun, kun lähtöön on alle 15 vrk

Matkavakuutus myönnetään henkilölle, joka asuu vakituisesti Suomessa. Vakuutetun pitää olla 86-vuotias tai nuorempi ja hänellä pitää olla voimassa oleva Kela-kortti. 

Voit peruuttaa Hoitokulu- ja Super Turva-matkavakuutuksen viimeistään päivää ennen matkasi alkua ottamalla yhteyttä TUIn asiakaspalveluun. Peruutusvakuutuksen voit irtisanoa 14 vuorokauden kuluessa siitä kun olet maksanut vakuutusmaksusi, jos lähtöpäivään on vähintään 14 vuorokautta. Vakuutusta ei voi peruuttaa jos olet tehnyt tai olet aikeissa tehdä korvausvaatimuksen. 

Lue lisää Allianzin matkavakuutuksesta ja vakuutusehdoista täällä.

Miten lisään peruutus- ja muutosturvan varaukselleni?

Peruutus- ja muutosturva voidaan lisätä varaukselle vain avoimen oston ollessa voimassa (1 vuorokauden sisällä varauksesta, jos lähtöön on yli 45 vuorokautta). Voit lisätä turvan joko matkavarauksen yhteydessä, myTUI -sivulla tai soittamalla asiakaspalveluumme. Jos olet maksanut varausmaksun tai koko matkan hinnan, turvan lisääminen onnistuu ainoastaan asiakaspalvelumme kautta. 

Peruutus- ja muutosturva on sitova, eikä sitä voi jälkikäteen poistaa varaukselta. TUIn muutos- ja peruutusturva on saatavilla vain lomalennoilla toteutettaviin matkapaketteihin sekä pelkän lennon varauksiin. 

Lue lisää TUIn peruutus- ja muutosturvasta lomalennoilla. 

Miten peruutan matkani lääkärintodistuksella?

TUIn peruutus- ja muutosturva lomalennoilla

Jos olet valinnut TUIn peruutus- ja muutosturvan, sinulla on oikeus peruuttaa matkasi ylivoimaisen esteen sattuessa. Peruutuskuluina peritään ainoastaan peruutus- ja muutosturvan hinta sekä lisäksi 20 euron toimistomaksu per henkilö. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme peruuttaaksesi matkavarauksesi. Tämän jälkeen voit toimittaa meille lääkärintodistuksen. 

Yhteystiedot lääkärintodistuksen toimittamista varten:

- Sähköposti:  todistus@tui.fi 

- Postiosoite: TUI Finland Oy Ab, Sales Support, Konepajankuja 3, 00510 Helsinki

Suosittelemme lääkärintodistuksen toimittamista sähköpostitse, sillä se nopeuttaa varauksesi käsittelyä huomattavasti. 

Lue lisää tästä.

Allianz peruutusvakuutus

Jos olet varannut matkan reittilennoilla ja varannut Allianzin peruutusvakuutuksen, tulee sinun ensin olla yhteydessä TUIn asiakaspalveluun peruuttaaksesi matkavarauksesi. Tämän jälkeen voit olla yhteydessä vakuutusyhtiö Allianziin korvauksen hakemista varten. Yhteystiedot Allianzin korvausosastolle: 

- Puh. +358 20 155 0810

- Sähköposti: claims.fga@fi.falck.com

Lue lisää Allianz peruutusvakuutuksen ehdoista. 

Aiheet

Valitse alla olevista aiheista löytääksesi vastauksen kysymykseesi.

Etkö löytänyt vastausta?

Autamme mielellämme. Halusitpa sitten varata matkan, kysyä jotain ennen matkaasi, matkan aikana tai sen jälkeen, voit olla meihin yhteydessä.

Ota yhteyttä